اخبار

صفر تا صد سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 1402

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، همواره مورد استقبال کتاب دوستان بوده است. این نمایشگاه از بزرگترین نمایشگاه های ایران و جهان محسوب می‌شود. علاقمندان به کتاب و دانشجویان و دانش آموزان در این نمایشگاه با تازه ترین های نشر و جدیدترین کتب در حیطه علاقمندی شان آشنا می شوند.
در این مقاله، به بررسی چگونگی برگزرای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، ساعت شروع و پایان آن ، مسیرهای نمایشگاه و دسترسی به حمل و نقل عمومی ، نحوه دریافت بن تخفیف ، خرید اینترنتی کتاب در نمایشگاه بین المللی تهران آشنا می شویم.

نمایشگاه کتاب تهران 1402 کی شروع می‌شود؟‏

امسال هم ناشران مختلف در سراسر ایران و جهان از تاریخ 20 تا 30 اردیبهشت تازه ترین کتب خود را برای دوست داران کتاب ارائه می‌کنند.
سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی تهران امسال به دو شکل حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد. ثبت نام ناشران بین الملل از دی ماه سال 1401 و ناشران داخلی در اسفند از طریق خانه کتاب انجام شد.

نمایشگاه کتاب تهران 1402 کجا برگزار می‌شود؟‏

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال در مصلای امام خمینی برگزار می شود. علی رغم امکانات بیشتر شهر آفتاب، برگزار کنندگان به دلیل دسترسی بهتر مصلی را مناسب تر دانستند. همچنین اکثر ناشران، تمایل به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در مصلی هستند. علاوه بر این، همزمان با نمایشگاه کتاب، شهر آفتاب میزبان نماشگاه صنعت نفت است.
غرفه موسسه حافظون در بخش انتشارات دانشگاهی در رواق غربی شبستان قرار دارد.

 

راهنمای بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب

مسیرهای دسترسی به نمایشگاه کتاب

مسیر های دسترسی به نمایشگاه بین المللی کتاب از طریق مترو و اتوبوس  را از طریق لینک های زیر میتوانید مشاهده نمایید.

 

چگونه بن کتاب دریافت کنیم؟

توزیع یارانه دانشجویان، طلاب و اساتید هیئت علمی دانشگاه ها و حوزه های علمیه از 17 اردیبهشت 1402 آغاز شده است.

علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://bon.tibf.ir/ ثبت نام بن کتاب را انجام داد و

نحوه دریافت بن تخفیف خرید کتاب

خانه کتاب و ادبیات ایران مانند هر سال، به‌منظور حمایت و تشویق علاقه‌مندان به کتاب‌ و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برای اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان بن اعتباری خرید کتاب در نظر گرفته‌است.
شرایط ویژه استفاده از این بن خرید در ادامه ذکر شده‌است:
• فقط در صورت خرید غیرحضوری و از طریق سامانه فروش، امکان استفاده از این یارانه اعتباری وجود دارد.
• در سال ۱۴۰۱ سقف این یارانه برای دانشجویان و طلاب، ۳۵۰ هزارتومان در نظر گرفته شده بود که از این مبلغ، ۲۰۰ هزار تومان آورده طلاب و دانشجویان و ۱۵۰هزارتومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد و اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران بود.
• اعضای هیئت علمی هم با سقف یارانه ۶۰۰ هزارتومان می‌توانستند از خدمات نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۱ استفاده کنند. از این مبلغ ۳۰۰ هزارتومان سهم معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران بود. سقف یارانه سال ۱۴۰۲‏ تاکنون مشخص نشده و به محض اعلام، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
• لازم به ذکر است، بن کتاب به شکل اعتبار خرید برای کد ملی متقاضیان صادر می‌شود، بنابراین برای استفاده از آن نیازی به واریز وجه نیست.
• هنگام خرید، اعتبار این یارانه در همان سامانه فروش ثبت و از صورت حساب خرید کسر می‌گردد.
• بودجه در نظر گرفته شده برای این بن‌ها محدود است، پس اولویت با کسانی‌ست که زودتر اقدام کنند. اگر اعتبار و ظرفیت هر استان تکمیل شود، امکان ثبت نام متقاضیان جدید وجود نخواهد داشت.
• در صورت موفقیت در فرایند ثبت‌نام، پیامک «یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد.» ارسال می‌گردد، در غیر این صورت باید عملیات ثبت نام را با شماره ۳۰۰۰۴۱۴۱ ادامه دهید تا دریافت اعتبار در وضعیت «نهایی شده» قرار بگیرد.
• هر کد ملی فقط یک بار می‌تواند بن کتاب دریافت کند.
• فرایند ثبت نام را با یک شماره تلفن فعال انجام دهید و این شماره همراه باید در اختیار شخصی باشد که کد ملی او در سامانه ثبت شده‌است.

سؤالات متداول

نحوه خرید مجازی از نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۲‏

نمایشگاه بین المللی کتاب باعث هم افزایی ناشران و دوست داران کتاب میشود و علاقمندان به کتاب می توانند کتاب هایی را که به دنبال آنها هستند به صورت یکجا ببینند، مقایسه کنند و انتخاب کنند آن هم در فضایی صمیمی و بدون واسطه و با استفاده از تخفیف های ویژه نمایشگاه کتاب بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *