کنکور ارشد و دکتری قرآن و حدیث

آیا برای موفقیت در کنکور علوم قرآن و حدیث، مطالعه منابع اصلی لازم است؟

بهترین منابع کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث

از آنجاییکه برای کنکور کارشناسی ارشد از منابع متعددی سوال طرح می شود، داوطلبان کنکور ارشد به دنبال کتبی هستند که همه منابع کنکور ارشد قران و حدیث را در بر بگیرد. منابع کنکور ارشد علوم قرآنی به طور کلی از سوی سازمان سنجش معرفی می شود اما مشخص نمی شود که دقیقا از چه کتابی سوال آمده. در این صورت چه باید کرد؟ آیا باید برای کنکور ارشد همه منابع موجود از یک عنوان درسی را مطالعه کرد؟ پاسخ این است: خیر.

نیازی نیست داوطلب همه منابع را مطالعه کند چرا که گاهی منابع کنکور مشترکاتی با هم دارند و خواندن همه اینها نیز باعث سردرگمی می شود. پس چه باید کرد؟

تست های کنکور های سال های اخیر را باید بررسی کرد تا رویکرد های طراحان سوال کنکور مشخص شود . اما این کار هم برای یک داوطلب کنکور ارشد با فرصت کمی که دارد بسیار مشکل است . موسسه حافظون کار را برای داوطلبان بسیار راحت کرده است. کتب کنکور ارشد علوم قرآن و حدیثی را که موسسه حافظون گردآوری کرده است مشکل را برطرف کرده. کتب به صورتی گرد آمده اند که دیگر نیازی به مطالعه همه منابع کنکور ارشد الهیات نباشد. هر بسته شامل همه منابع مورد نیاز برای کنکور می شود و دیگر نیازی به مطالعه کتاب های منبع اصلی نیست. این مقاله به شما کمک می کند تا منبع خوب برای کنکور ارشد قرآن و حدیث را انتخاب کنید.

ضرورت مطالعه و ویژگی های کتب منابع کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث حافظون

• عدم نیاز به کتب اصلی منابع کنکور ارشد ؛ در صورتیکه کتب کنکور ارشد قران و حدیث موسسه آموزشی حافظون را تهیه کردید, دیگر نیازی به خواندن منابع اصلی کنکور نخواهید داشت.
• انسجام و نظم مطالب؛ اگر بخواهید همه کتاب های منبع کنکور ارشد را بخوانید قطعا نمی توانید چون خواندن کتاب ها خود باعث بی نظمی مطالب در ذهن شما می شود. کتب کنکوری قطعا به نظم فکری شما کمک بزرگی می کند.
• یکپارچگی و طبقه بندی مطالب؛ کتاب هایی که به عنوان منبع کنکور ارشد قران و حدیث معرفی می شود کتاب کنکوری نیست و در آن نکات توسط مولف مشخص نشده است. هدف مولف در کتاب خود فقط ارائه دیدگاه ها و تحقیقات خود در موضوع مشخص است. خواندن این کتاب ها بسیار مشکل است چون گاهی دسته بندی هم در مطالب وجود ندارد. کتب کنکور ارشد قرآن و حدیث طوری طراحی می شوند که طبقه بندی صحیحی در هر موضوع به شما می دهد این طبقه بندی مطالب در کتب کنکور ارشد علوم قرآن و حدیث موسسه حافظون به صورت نمودار, رسم شکل و جدول و … آمده است تا مخاطب را در حفظ مطالب کمک کند.
• همراه شدن درسنامه با تست نامه؛ موسسه حافظون علاوه بر درس نامه های منابع کنکور, تست های کنکور طبقه بندی شده نیز برای داوطلبان رشته علوم قرآن و حدیث آماده کرده است. کتب تست کنکور ارشد شامل تست های 20 سال اخیر کنکور کارشناسی ارشد قرآن و حدیث است.
• کامل بودن کتب کنکور ارشد قران و حدیث؛ چنانچه کتب کنکور ارشد قرآن و حدیث را بخوانید برای مصاحبه کنکور ارشد الهیات, کنکور دکتری الهیات, مصاحبه دکتری قرآن و حدیث و آزمون جامع دکتری قرآن و حدیث دیگر نیازی به خرید منابع نخواهید داشت.
• ویرایش هر ساله بر طبق کنکور سال قبل؛ بعد از کنکور ارشد هر سال, کتب کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث توسط اساتید موسسه حافظون ویرایش جدی می شود و تست های کنکور ارشد همان سال به کتب اضافه می شود.

عنوان و منابع کنکور ارشد قرآن و حدیث موسسه حافظون

  1. درسنامه صرف و نحو عربی

کتاب درسنامه صرف و نحو عربی حافظون تالیف دکتر امیر ذوقی, عضو هیات دانشگاه امام صادق؛ مبنای کتاب صرف و نحو کتاب مبادی العربیه 4 تالیف رشید شرطونی می باشد و برای هر مبحثی مثال قرآنی نیز آورده شده است.

مشاهده و دانلود کتاب درسنامه صرف و نحو

2. تست صرف و نحو عربی

تست صرف و نحو عربی موسسه حافظون, تالیف جمعی از اعضای دپارتمان عربی حافظون؛ این بسته شامل تست های 20 سال کنکور ارشد و دکتری الهیات همراه با پاسخ تشریحی می باشد.

مشاهده و دانلود کتاب تست صرف و نحو

3. تست ترجمه عربی 

تست ترجمه عربی موسسه آموزشی حافظون, تالیف خانم دکتر سمیرا قنبری؛ این بسته شامل قواعد ترجمه عربی به همراه تست های کنکور 20 سال اخیر رشته الهیات می باشد.

مشاهده و دانلود کتاب تست ترجمه عربی

4. زبان عمومی ارشد 

زبان عمومی ارشد که شامل کتب مجزای گرامر زبان عمومی و لغت زبان عمومی است.

مشاهده و دانلود کتب زبان عمومی ارشد

5.زبان تخصصی الهیات

زبان تخصصی الهیات, تالیف خانم دکتر پریسا عسکری؛ این بسته شامل متن های کنکور های 20 سال اخیر الهیات می باشد که هر یک از متن ها به دقت ترجمه شده است و تست های متون کاملا حل شده و در انتهای کتاب زبان تخصصی الهیات جدول لغت زبان تخصصی الهیات آمده است.

مشاهده و دانلود کتاب زبان تخصصی الهیات

6.درسنامه علوم قرآن ارشد

علوم قرآن ارشد موسسه حافظون, تالیف دکتر رسول محمدزاده؛ این بسته شامل: تلخیصی از تاریخ قرآن دکتر حجتی و اسباب النزول دکتر حجتی, الاتقان فی علوم القرآن سیوطی و نسخ آیت الله خویی می باشد.

مشاهده و دانلود کتاب علوم قرآن ارشد

7. درسنامه تفسیر ارشد 

درسنامه تفسیر ارشد موسسه حافظون, تالیف دکتر رسول محمدزاده؛ این بسته شامل تلخیص تفسیر 12 سوره از قرآن کریم از تفاسیر المیزان علامه طباطبایی و مجمع البیان علامه طبرسی می باشد.

مشاهده و دانلود کتاب تفسیر ارشد

8. علوم حدیث ارشد

علوم حدیث ارشد موسسه حافظون, تالیف دکتر رسول محمدزاده؛ این بسته شامل تلخیص کتب منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث, تاریخ حدیث عمومی دکتر معارف , تاریخ حدیث شانه چی درایه الحدیث شانه چی , علم الحدیث شانه چی , مصطلح الحدیث صبحی صالح و درایه الحدیث دکتر شادی نفیسی می باشد.

مشاهده و دانلود کتاب حدیث ارشد

9. تست دروس تخصصی ارشد علوم قرآن و حدیث

تست دروس تخصصی ارشد علوم قرآن و حدیث موسسه حافظون؛ این بسته شامل 20 سال تست طبقه بندی شده علوم قرآن, حدیث و تفسیر همراه با پاسخ تشریحی می باشد.

مشاهده و دانلود کتاب تست دروس تخصصی ارشد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *